استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پروژه راه آهن کرمانشاه پروژه ای بزرگ ومورد توجه دکتر روحانی است، اظهار کرد: این پروژه با توجه به تقارن خرداد ماه با ماه مبارک رمضان، بعد از بعد از این ماه افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 24 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،اسدالله رازانی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن و پروژه تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه  ، اظهار کرد: با توجه به وعده بهره برداری راه آهن کرمانشاه در خرداد ماه، به منظور کنترل کار پروژه راه آهن از این پروژه بازدید کردیم تا از آخرین روند اجرای پروژه اطلاع پیدا کنیم.

 رازانی با بیان اینکه کار پروژه در همه قسمت ها از ایستگاه گرفته تا ریل گذاری در حال انجام است، گفت: امیدواریم با کار فشرده ظرف یک ماه پیش رو شاهد بهره‌برداری از قطار کرمانشاه باشیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: باید روزانه بیش از دو کیلومتر ریل گذاری داشته باشیم که البته مقداری در تامین تراورس مورد نیاز پروژه اختلال به وجود آمده بود و سازندگان قادر به تامین تراورس مورد نیاز نبودند که مشکل در حال حاضر حل شده و کار طبق زمان بندی در حال پیشرفت است.

 وی اظهار کرد: هرچند پروژه مشکل مالی ندارد، اما پیمانکار پروژه توقع سرعت بیشتری  در تزریق پول به پروژه را دارد .
 
 وی تاکید کرد: پروژه تامین اعتبار شده و بودجه از خزانه داری کل در اختیار وزارت راه و شهرسازی که کارفرمای پروژه است قرار گرفته و قول پیگیری برای تخصیص اعتبار با سرعت بیشتر به پیمانکار این پروژه داده شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به بازدید امروز خود از پروژه تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه اظهار کرد: این تصفیه خانه برای شهر کرمانشاه در اولویت است.

رازانی با بیان اینکه وزارت نیرو در حال تحویل طرحی است که بر اساس آن قرار است از بانک توسعه زیرساخت آسیا مبلغ 230میلیون دلار تسهیلات برای تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه تخصیص پیدا کند، تاکید کرد: بر اساس بررسی های کارشناسان قرار است تابستان امسال این تسهیلات که معادل 700 میلیارد تومان است، در اختیار استان قرار گیرد. 

وی ادامه داد: با اختصاص این میزان تسهیلات فاز یک تصفیه خانه تکمیل و فازهای دو و سه هم به بهره برداری خواهد رسید.

رازانی با بیان اینکه این پروژه اعتبارات دولتی هم داشته و جزو پروژه‌های در اولویت وزارت نیرو قرار دارد، ادامه داد: جمع آوری این میزان فاضلاب کمک بزرگی هم به محیط زیست و هم به بازیافت حدود چهار مترمکعبی آب در ثانیه در شهر کرمانشاه خواهدکرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار